גוגל אנליטיקס VS מנהל התגים של גוגל

gtm-vs-ga מנהל התגים של גוגל אנליטיקס

תוכן: גוגל אנליטיקס VS מנהל התגים של גוגל

גוגל אנליטיקסכולנו מכירים את גוגל אנליטיקס, מערכת ניטור למעקב אחר התנהגות גולשים באתר. המטרה העיקרית היא לתת לנו נתונים שונים על הפעילות המתבצעת באתר או באפליקציה שלנו.
התוצרים הן דוחות סטטיסטיים שונים הרלוונטיים לפעילות שהתבצעה באתר שלנו

דוגמא לסוגי הנתונים שנאספים ע"י GA:

  • כמה אנשים ביקרו באתר שלנו בזמן נתון (יום, שבוע, חודש, תקופה מוגדרת אישית ועוד)
  • מהיכן הגיעו הגולשים לאתר (ארץ, עיר וכו') ?
  • איזו שפה דוברים הגולשים?
  • מאיזה מכשירים גולשים לאתר, ומאיזה דפדפנים?
  • מהם הדפים הפופולאריים באתר?
  • וכמובן ניתן לבנות סגמנטים שונים כדי לשלב או לבודד נתונים שונים

הדרך שגוגל אנליטיקס עוקב אחר האינטראקציות באתר שלנו היא ע"י שילוב קוד המעקב שמוטמע בכל דפי האתר.

קוד המעקב נראה כך: 'UA-XXXXXXX-Y'.

הטמעת הקוד פשוטה ביותר. ומאפשר קבלת נתונים בכל עמוד בו מוטמע הקוד. וכך לעקוב אחר תצוגות הדף, שיעור יציאה מדפים, משך הפעילות באתר קביעת יעדי המרה ומעקב אחריהם וכו'.

אבל מה עושים כאשר נרצה לעקוב אחר התנועה באתר בצורה הכי מתאימה לעסק שלי?

למשל:

  • מעקב אחר אתר מכירות ובדיקת משפכי ההמרה בצורה יעילה וקבלת אתראה כאשר מתבצע משהו מסוייים באתר.
  • מעקב וניטור אחר כל הפעילות הפרסומית שאנו מבצעים ברשת בהתאמה לדפי האתר
  • איזה מהפעולות ברשתות החברתיות מייצרות לנו את התועלת הגבוהה ביותר?
  • איך נעקוב ונבודד במדוייק אחר הערוץ הרווחי לנו ביותר? או להיפך, הערוץ ששואב מאיתנו משאבים ולא יוצרROI חיובי.
    ועוד…

כל הנ"ל ניתן לבצע גם בגוגל אנליטיקס אבל הדבר מאד מורכב ומצריך שעות פיתוח שלא תמיד בנמצא. לשם כך יש לנו את מנהל התגים של גוגל.[

ה GTM נותן לנו סביבת עבודה נוחה במקום אחד ומרכז לנו את כל התגים שנצטרך להטמיע באתר.

אבל לשם כך נצטרך לסקור תחילה איך בכלל עובד ה GTM?

מנהל התגים של גוגל או ה GTM הינה תוכנה המאפשרת לנו ליצור סוגים שונים של קוד על פי הצרכים השיווקיים שלנו מהאתר. ברגע שמתבצע תנאי מסויים שקבענו הקוד נטען ויוצר לנו תגית שתופיע לנו בגוגל אנליטיקס.

מנהל התגים של גוגל אינו מחליף את האנליטיקס אלא משתמש באנליטיקס כאמצעי תצוגה לתגים שנטענו ע"פ כללים שקבענו. 

אנו מטמיעים פעם אחת קוד בדפי האתר שמחליף למעשה את קוד האנליטיקס המוכר, וזה הכל. מכאן ואילך כל הפעילות שלנו נעשית מתוך חשבון GTM שלנו.
כך אנחנו יכולים לבנות תגים רבים בסביבת העבודה של ה GTM וליצור כללים מסויימים, שברגע שהכלל מתקיים יטען תג והאירוע יופיע בגוגל אנליטיקס.

תאר לעצמך שמנהל התגים של Google הוא למעשה 'ארגז כלים שיווקיים', שבו אתה שומר את כל הכלי השיווק שלך ומשתמש בהם על פי צורך ובצורה אוטומאטית.
עם GTM ניתן גם לבדוק שהתגים פועלים כראוי בעת טעינת הדף הרלוונטי, או לחיצה על לחצן מסויים וכו'.

יתרון גדול למערכת GTM היא שניתן לשנות את התגים ואת האופן שבו הם נטענים, מבלי להכנס לקוד המקור של של האתר. סביבת עבודה נפרדת מהאתר שמאפשרת ביצוע מדידות וניטור ללא כניסה לקוד האתר.

במנהל התגים של גוגל ניתן להשתמש בתגים שונים ומשונים כגון:

  • תג Google Analytics
  • תג מעקב המרות Google AdWords
  • תג רמרקטינג Google AdWords
  • תג פיקסל פייסבוק
  • כל קוד HTML / Javascript מותאם אישית
  • תג משך צפיה בסרטון
  • ועוד ועוד ועוד

לסיכום

למרות שלכאורה מנהל התגים של גוגל נראה מסובך במבט ראשון, להלן הנקודות העיקריות בין גוגל אנליטיקס ומנהל התגים

  1. מנהל התגים של גוגל GTM אינו מחליף את האנליטיקס כי אם משתמש בגוגל אנליטיקס כפלטפורמה להצגת נתונים מותאמים אישית על פי דרישה שלנו.
  2. אנו מטמיעים פעם אחת את הקוד של GTM ב HEAD וב BODY של האתר וזהו. כל הפעילות מכאן ואילך נעשית מחשבון GTM שלנו.
  3. הקוד של גוגל אנליטיקס מוטמע כתג ב GTM שמופעל בכל דפי האתר.
  4. מנהל התגים הוא מעיין מערכת ביניים שיושבת בין האתר וכל הקישורים הנכנסים אליו, לבין האנליטיקס. כך שאנו יכולים בכל זמן ליצור תגים רבים שונים למטרות מידע שונות, ללא כניסה לקוד האתר.
  5. בעזרת ה GTM ניתן להוסיף / לערוך / להסיר את קודי המעקב של Google Analytics להוסיף את תגי Facebook, Adwords או כל סקריפט מעקב אחר לאתר שלך ואת המידע לקבל בצורה מסודרת באנליטיקס.
  6. עם GTM אנו יוצרים טריגרים עם כללים מסויימים שרק כאשר הכללים מתקיימים התג הרלוונטי נטען, זה מעולה כדי לבדוק יעילות שליחת טופס, יצירת תג כאשר אירוע מסויים מתקיים באתר ועוד.
אם יש לכם שאלות אשמח לנסות ולסייע
Call Now Button