מנהל התגים של Google מבוא

סקירה כללית של מנהל התגים של Google

תוכן: מנהל התגים של Google מבוא

GTM – מנהל התגים של גוגל סקירה בסיסית

מנהל התגים של גוגל הינה מערכת לניהול קטעי קוד מסוימים שיופעלו באתר האינטרנט, או באפליקציה לנייד. והייחוד במערכת זו שניתן לעדכן את התגים בקלות וביעילות בהתאם לצורך הנקודתי. מערכת תגים זו מיועדת לניתוח תנועת גולשים באתר או באפליקציה, דבר המאפשר ניתוח של היעילות בכל ערוץ וביצוע אופטימיזציה בשיווק.
ניתן להוסיף קטעי קוד ממגוון כלים, הן של גוגל והן מצד שלישי, כגון: Google Analytics, AdWords, Facebook, LinkedIn וכן, קטעי קוד שונים שאנו בונים אותם בצורה מותאמת אישית. כל זאת מתוך סביבת עבודה אחת בממשק המשתמש של מנהל התגים של גוגל. הדבר החשוב הוא שאין צורך לבצע שינויים בקוד של האתר, דבר המפחית את הסיכון בתקלות ושגיאות באתר, וללא צורך בהשקעת זמן מפתח בהגדרת התגים.

אז מהו אותו תג? ואיך הוא עובד?

התג הינו קטע קוד קצר שכאשר הקוד מופעל, הוא שולח מידע לצד שלישי במקרה שלנו לגוגל. ונוכל לצפות בו ב Google Analytics.
בדרך כלל כאשר אנו רוצים להטמיע קוד מסוים למשל Google Analytics או Facebook, אנו צריכים להטמיע את קטעי הקוד האלה בקבצי המקור של האתר או האפליקציה, דבר שמגדיל את הסיכויים לתקלות.
בעזרת מנהל התגים של גוגל אנו פשוט מגדירים (מתוך הממשק של GTM) את התג שאנו רוצים להפעיל, ובאיזה תנאי והתג מופעל. כל זאת ללא כניסה לקוד המקור של האתר או אפליקציה

איך הדבר עובד בפועל

הפעם יחידה שנצטרך להיכנס לקוד ולקבצי האתר הינה בהגדרה הראשונית של מנהל התגים.
בתחילת העבודה אנו מטמיעים פעם את הקוד של מנהל התגים בכל הדפים שנרצה למדוד באתר או באפליקציה. (מדובר בשני קטעי קוד האחד ב-HEAD של האתר והשני מיד לאחד תגית ה-BODY הפותחת).

חשוב מאד!!!

הקוד הזה מחליף את כל הקודים שהכנסנו באופן ידני לאתר או לאפליקציה. כולל הסרת הקוד של Google Analytics, AdWords וכו'. ואת כל קטעי הקוד האלה אנו נוסיף בממשק מנהל התגים של גוגל, ונקבע תנאים להפעלתם.

בסביבת העבודה של מנהל התגים ניתן לנהל תגים מרובים עבור אתר אינטרנט אחד או יותר, אפליקציות לניידים. לקבוע תנאים להפעלת התגים וכל זאת מבלי להיכנס לקבצי המקור.

חשוב לדעת לפני שמתחילים.

חשוב לוודא שהגדרנו והטמענו נכון את מנהל התגים של גוגל, הגדרה נכונה תמנע תקלות ותיתן לנו מענה מדויק על הצרכים השיווקיים שלנו.
מנהלי חשבון בGTM – חשוב לוודא מי בעל החשבון כדאי שזה יהיה מישהו שיעסוק בניטור לטווח ארוך, לא כדאי ליצור חשבון, לנהל את כל התגים וממעקב ממנו, ואז שמנהל החשבון מפסיק לעבוד מאיזו שהיא סיבה, מגלים שהוא לקח איתו את כל ההרשאות.
בחשבונות מנהל התגים של Google ניתן ליצור משתמשים מרובים לאותו חשבון עם הרשאות ברמות שונות. לכל מנהל ניתנת הרשאה מתאימה לו, וכל שינוי שמתבצע בחשבון מתועד עם מנהל התגים ששינה אותו. כף יש מעקב אחר שינויים שצורה יעילה ועם שליטה במצב החשבון אונליין.

Call Now Button