
תחילת עבודה עם מנהל התגים של גוגל
מדריך להטמעת Google Tag באתר האינטרנט שלך.
GTM הם שני קטעי קוד שנצטרך להטמיע אותם בכל הדפים שנרצה לעקוב. יש להדביק את שני קטעי הקוד בתוך תגית ה <head> ומיד לאחר תגית ה <body> הפותחת. כדי לקבל את הקודים הרלונטיים לך יש להכנס עם חשבון גוגל שלך
ל https://www.google.com/analytics/tag-manager/
לאחר התחברות לחשבון תידרשו לפתוח חשבון לחברה שלכם דוגמה באיור 1.

איור 1
לאחר יצירת החשבון נעבור למסך הבא שבו נצטרך ליצור את קונטיינרים המכילים את קטעי הקוד שאותם נטמיע באתר.
חשוב !!! הקוד אמור להיות מותאם לצורך שלו. אתר אינטרנט, אפליקציות, מערכות הפעלה וכו'.
בהגדרות הקונטיינר, נכניס את אתר האינטרנט שלנו, ונבחר את השימוש של הקוד ראו באיור 2.

איור 2
במסך הבא נקבל שני קטעי קוד להטמעה בכל דפי האתר שלנו. וקטעי הקוד האלה מכילים מספר ייחודי לאתר שלנו, והוא נראה כך: GTM-XXXX ראה איור 3.

איור 3
את הקודים האלה נטמיע באתר חלק ראשון בתוך תגית ה <head> ומיד לאחר תגית ה <body> הפותחת. ראה איור 4. במידה והנכם משתמשים.
חשוב!!! –
- לא כל מחוללי האתרים תומכים בהטמעת קוד מנהל התגים של גוגל.
- חשוב להסיר את הקוד של גוגל אנליטיקס ולהחליף אותו בתג מתאים.

איור 4


בדיקה לפני תחילת עבודה גם מנהל התגים של גוגל
לאחר שהטמענו את הקודים רצוי לבדוק שהקודים מוטמעים בצורה הנכונה ובמיקום הנכון, לשם כך יש מערכת בדיקה למנהל התגים של גוגל. נכנסים שוב לחשבון שלנו ב GTM, ולוחצים על כפתור Preview איור 5. לאחר הלחיצה המערכת נטענת באתר שלנו. וכאשר נכנס אל האתר, בהנחה שעשינו הכל נכון, בחלק התחתון של האתר יופיע מסך Quick Preview. (שכרגע הוא ריק) איור 6.
מה קורה עכשיו? איך נתחיל לעבוד עם עם מנהל התגים של גוגל?
הדבר היפה כאן שכמעט אין לנו צורך להכנס לקוד האתר. להטמעת קודים של צד שלישי. מנהל התגים מאפשר לנו שני דברים מדהימים.
- לבנות קוד ספציפי של צד שלישי, כדוגמת Adwords, Google Analytics, Facebook, Linkedin ועוד ועוד. וכל זאת בסביבת העבודה של מנהל התגים.
- ליצור תנאי (טריגר) שבו נחליט באילו תנאים בלבד יופעל הקוד שבנינו.
הסבר רחב ינתן במאמר הבא.